Przeminęło z wiatrem...

Niedziela, 10 kwietnia 2011 · Komentarze(11)
Nowe Guano Apes jest świetne, haha! Pod warunkiem, że nie słucha się tego krążka myśląc, że to Guano Apes. Serio, "Bel-Air" zagościło na mojej playliście w ub. tygodniu i póki co z niej nie schodzi! Się porobiło! Czasami wieje kiczem, odpycha dyskotekowym plastikiem, ale generalnie to znakomity popis niemieckiej myśli aranżacyjno-wokalnej!
Tym razem coś bardziej klasycznego - Foo Fighters, jak zwykle minimalistyczni, jak zwykle szorstcy, po prostu dobre rockowe granie! Klip rządzi!

Się uparłem i pojechałem. Słonko ładnie grzało, tylko ten wiatr... Momentami lodowaty, a na dokładkę tak silny, że nie raz, nie dwa jechałem slalomem albo przechylałem się na jedną stronę, co by mnie nie zrzucił z siodła...
Widoczek na Beskid Żywiecki;) © k4r3l

Standardowo zaglądnąłem nad Żywieckie. Niestrudzeni wędkarze nie znają pojęć koniec / początek sezonu - można ich tam zastać o każdej porze dnia i nocy. Widoczność nie najgorsza, nawet ładnie się to wszystko prezentowało w promieniach słońca. Jednak pędzące po niebie chmury nie dały do końca zapomnieć, jaki żywioł dziś gra pierwsze skrzypce.
A po drugiej stronie Pasmo Magurki Wilkowickiej;) © k4r3l

Jako że ruch dzisiaj na drogach spory olałem przeprawę ruchliwą drogą 941 przez Międzybrodzia dwa i Porąbkę i na zaporze w Tresnej skierowałem się na Oczków. Droga niby wciąż ta sama, ale odcinek krótszy a wiedziałem, że później czeka mnie zjazd do Kocierza Moszczanickiego drogą o wiele mniej ruchliwą...
Wały nad Jeziorem Żywieckim;) © k4r3l

W drodze mijam kilku rowerzystów, w tym gości na szosach (tym razem machają pierwsi;). To co miało być lajtową przejażdżką doliną Kocierza okazało się wiatrową gehenną. W ostatnich dniach musiało wiać tam naprawdę konkretnie, bo przewróciło przystankową wiatę, więc wystarczy sobie wyobrazić, co się tam działo z rowerzystą :)
Skrzyczne widziane z Oczkowa;) © k4r3l

Na podjeździe, zaraz na początku, mijam trzech bajkerów, pozdrawiamy się i jadę dalej. Jakoś gładko poszło, choć momentami, we fragmentach nie osłoniętych jak zwykle wiatr folgował sobie w najlepsze. Mimo to przełęcz zdobyłem w czasie 19 minut i 20 sekund (licząc tym razem od rozjazdu aż do wjazdu do Zajazdu:). Przy bramie krótki postój, 'fonkol' do bazy i pora się zbierać, bo nie chciałem, żeby mnie tam zawiało. W międzyczasie od strony Targanic wjeżdża samotny bajker - to była ostatnia osoba na dwóch kółkach jaką tego dnia spotkałem. Ale tu, po drugiej stronie przełęczy pogoda zdecydowanie nie zachęcała do wyjścia na rower.
Beskidzki tryptyk: Żar, Tresna, Żywieckie... ;) © k4r3l

Na szczęście pozostało już tylko zjechać z górki, co jednak nie było do końca takie przyjemne. Przede wszystkim wiatr i widmo spychającego mnie żywiołu na barierki lub miejsca gdzie ich akurat nie ma :/ Ech, nie ma co ryzykować :) W Targanicach, na wysokości kościoła, odbijam z głównej drogi na asfaltowe interwały w kierunku Brzezinki - nie szło wytrzymać na prostej drodze, gdzie normalnie śmiga się cały czas "pod czterdziestkę" tak, że przełożeń brak. Teraz miałem ich aż nadto, najcięższych jednak nie szło zwyczajnie wykorzystać...

Jeremiks: a jak! jak się bawić, to na całego :)
Djk71: z czystym sumieniem polecam, pierwsze przesłuchania mogą być szokujące, ale od któregoś załapało... a co do kaseciaka, to owszem, również ów sprzęt posiadałem;)
Webit: pogoda była ładna, ale tylko na Śląsku, w małopolsce się porobiło dziadostwo :) szybkiego powrotu na siodło, i przede wszystkim niech się mała kuruje!
Sebol: no tym razem w jedną, ale to standard akurat :) u nas nie dość, że wieje, to leje, sypie śnieg/grad, zaraz potem pokazuje się słońce... cały kwiecień :)
Adam88: no to skoro jesteś tu co zimę, to koniecznie musisz wpaść też z bajkiem pomykać po górkach! frajda myślę, że porównywalna z deską, a do tego dochodzą epickie widoczki! :)
Czecho: w tym co piszesz jest oczywiście całe mnóstwo prawdy! z wiatrem czy pod wiatr - ważne, że przed siebie! ;)
Kajman: bo te nowe wiaty to chyba są robione na przysłowiowy odp..dol :)
Dawko: ja tam nie wiem, co na na wiejskich potańcówkach się nosi, ale białe kozaczki, to i w mieście są popularne :)
Shrink: hehe, no dokładnie, trzeba przeczekać cierpliwie póki co, bo jest jeszcze gorzej :) a co do okolic, to oczywiście masz rację, choć przecież Twoje również niczym moim nie ustępują!
Kamilosław1987: droga faktycznie fajna, ale dopiero na zdjęciu się jej dokładnie przyjrzałem, niestety nie miałem okazji nią jechać, bo to jakaś boczna, ale zaiste na tym tle prezentuje się ciekawie :)
Pozdrówki!

k4r3l 17:32 środa, 13 kwietnia 2011

Niezła droga na pierwszej fotce...

kamiloslaw1987 17:18 wtorek, 12 kwietnia 2011

Terenów do jazdy to Ci tak "zazdraszczam", jak królowa wiejskich dyskotek "zazdraszcza" nowych, białych kozaczków swojej koleżanki.

Dawko 06:55 wtorek, 12 kwietnia 2011

Usiedliśmy by coś zjeść pod wiatą przystanku. Dziwne wrażenie, wietrzysko chciało wiatę wyrwać z korzeniami więc tyrpało nią co nieco, przy okazji gwizdał w szczelinach tak głośno jak człowiek:(

Kajman 06:21 wtorek, 12 kwietnia 2011

Jak tak pomęczymy się na tym wietrze dłużej to gdy przestanie wiać to będzie takie uczucie jakby wszędzie było z górki. Wszyscy wtedy będą śmigać aż miło.

czecho 21:45 poniedziałek, 11 kwietnia 2011

Widzę że wiatr mocno dawał się we znaki w całej Polsce :/ Piękne tereny do jeżdżenia, co do Skrzycznego to odwiedzam go co roku zimą w celu wyszalenia się na desce. Niestety jakość tras i wyciągów nie jest najlepsza ale podobno już ktoś wykupił to od Gliwickiej Agencji Turystycznej i ma być to dużo solidniej ogarnięte :) Pozdrawiam !

adam88-removed 20:31 poniedziałek, 11 kwietnia 2011

widzę że teraz wyprawy w jedną stronę tylko :)..pogoda osatnio nie daje pojeździć..wieje okropnie..

sebol 19:36 poniedziałek, 11 kwietnia 2011

super fotki. pogoda chyba byla ladna. ja niestety mislalem spasowac i nie wiem kiedy wroce na moja maszynke, moze w ten weekend. wazne najpierw zeby mi coreczke wypościli ze szpitala... a pozniej dla niej machne taka trase ze hej (podobna do Twojej poprzedniej, zdaje sie :P) :)

webit 19:18 poniedziałek, 11 kwietnia 2011

Nowe Guano Apes powiadasz... trzeba będzie skosztować ;-)
Ech.. kto z nas nie miał takiego kaseciaka... :-)

djk71 18:21 poniedziałek, 11 kwietnia 2011

no i ślicznie... też walczyłem z wiatrem i nie bardzo sobie radziłem... pozdro ;)

jeremiks 18:07 poniedziałek, 11 kwietnia 2011
Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa zesla