Żar bez żaru ;)

Sobota, 22 czerwca 2013 · Komentarze(13)

Jakoś nie miałem ochoty na kolejny w tym roku wypad na Skrzyczne (a tam właśnie w nd rano mieli jechać bbRiderz) i korzystając z tego, że wciąż mam założone detonatory postanowiłem pierwszy raz w tym roku pojechać sobie (asfaltem) na Żar. Ale to nie był byle jaki Żar - tą mistyczną górkę postanowiłem zdobyć po zmroku :) Z racji dłuższej trasy wyjechałem o 21. Trochę zaniepokoiły mnie niskie chmury przykrywające szczyt Złotej Górki, ale postanowiłem zaryzykować i przebić się przez Przełęcz Kocierską do Żywca. Zjazd z Kocierza już w kompletnych ciemnościach. W dolince natomiast co chwile jakiś grillek czy ognisko - okolica (las, strumyk, góry) zachęca do takich właśnie nocnych posiadówek.
Księżycowy krajobraz na Żarze ;) © k4r3l

Do Międzybrodzia docieram bez problemu - ruch znikomy, sporadycznie tylko jestem oślepiany przez samochody, ale to tylko chwilowe. Przez moment w Łękawicy zastawiałem się czy Paul McCartney gra dziś na narodowym czy może na pobliskim festynie, bo do moich uszu dotarły skrawki coveru "Yellow Submarine", hehe. Zapora w Tresnej w przeciwieństwie do tej w Porąbce jest zupełnie nie oświetlona, ale dzięki temu dobrze stamtąd widać migoczące w oddali światełka. Widać było też mój dzisiejszy cel - podświetlony na czerwono maszt na szczycie Żaru oraz snop jasnego światła tuż obok.
Nocna Tresna i migoczący w oddali Żar ;) © k4r3l

Wydawało mi się, że ten 7kilometrowy podjazd upłynie pod znakiem kompletnego mroku ale na szczęście ku mojemu zaskoczeniu w wielu miejscach na podjeździe latarnie pracowały pełną parą. Oczywiście totalnie zaciemnione miejsca również się zdarzały (głównie w górnej części) ale nie robiło to już na mnie wrażenia. Myślałem, że na szczycie nie będzie o tej porze (wybiła w końcu 23:00) nikogo, ale niestety trafiła mi się wylewna dziunka i jej maczo toczący "głęboką" konwersację. No cóż, nic tu po mnie w takim razie - zjazd na pełnej k.... znaczy asekuracji:) W drodze powrotnej ujawniło się skrzypienie łańcucha - jednorazowe smarowanie wodnistym finishline'm tuż przed wyjazdem to jednak za mało. W asyście nieznośnie głośnego łańcucha powróciłem chwilę po północy. Pełen chillout, ciepełko, klimacik. Polecam ;)
A to już pod samą wieżą na szczycie ;) © k4r3l

A jeżdżąc sobie słuchałem przedostatniego albumu Bonobo. To jeden z nielicznych niegitarowych projektów, który mój zakuty łeb przyswaja. Idealne dźwięki na nocne tripy! Klasa!

Zdjęcie przypomina raczej krajobraz marsjański ;]

marusia 13:27 sobota, 29 czerwca 2013

Dobry pomysł żeby wjechać w nocy na Żar bo za dnia jak przygrzeje to idzie zdechnąć.
Nocna jazda to jest to:) ale jakoś raźniej w dwójkę bądź w większej ekipie. Wiem co piszę bo kiedyś z kolegą też jeździliśmy w nocy i te powroty do domu o 1-2 w nocy.

nachaj 13:12 sobota, 29 czerwca 2013

Może to był pomysł... Jechać tam nocą... bo za dnia się znów nie udało...

djk71 06:25 sobota, 29 czerwca 2013

Nocne wyprawy zawsze dostarczają moc adrenaliny :))) uwielbiam nocne widocznki
pozdrawiam Night Ridera ;]

uluru 08:54 czwartek, 27 czerwca 2013

widać upodobałeś sobie nocne wypady ;) fajne klimaty i jakoś inaczej wygląda niż za dnia ;)

koval 20:31 wtorek, 25 czerwca 2013

Ech... my odpuściliśmy Żar..., zbyt zmęczyła nas integracja dzień wcześniej ;P

amiga 08:01 wtorek, 25 czerwca 2013

Właśnie kupiłem lampki :D

tool 20:46 poniedziałek, 24 czerwca 2013

Fajne takie nocne wycieczki. Ja też sie od kilku dni przymierzam, ale nie mogę się zebrać. Super musi być widok z Żaru wieczorem :)

este 20:32 poniedziałek, 24 czerwca 2013

Yellow Submarine zapewne wyłaniała się z jeziora

tool 17:31 poniedziałek, 24 czerwca 2013

Góra Żar to tam jest to lądowisko szybowcowe?Pamiętam jak z JP otarliśmy się o tą górę.

Jarekdrogbas 15:19 poniedziałek, 24 czerwca 2013

Nocny jezdziec jak nic z Kuby ;)
BTW a jak zjazd w ciemnosciach?

webit 14:05 poniedziałek, 24 czerwca 2013

No, no Żar nocą!!!! Na to bym nie wpadł :D. Widzę, że ostatnio zrobiłeś się Night Riderem hehe.

jakubiszon 09:26 poniedziałek, 24 czerwca 2013
Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa nekzz