Beskid Mały: Warownia na trakcie :)

Niedziela, 21 października 2012 · Komentarze(10)
Heh, to naprawdę zabawny teledysk Pantery. Występujący w nim dzieciak niszczy! Podobnie jak te genialne riffy Dimebaga zastrzelonego przez jakiegoś chorego dupka podczas jednego z koncertów kilka lat temu. I pomyśleć ile jeszcze kapitalnych płyt mógłby stworzyć... Dziki świat!

Poszerzyłem wiedzę na temat "Warowni na trakcie" czyli osobliwego zespołu skalnego i ponownie udałem się spenetrować okolice czarnego szlaku pod Przełęczą Kocierską. Za taki mały sukces mogę uznać podjechanie w całości odcinka od Przełęczy Targanickiej aż pod sam ośrodek konferencyjno-wypoczynkowy (choć jak dla mnie to raczej ośrodek lansersko-szpanerski:). Raz na jakiś czas się uda:) Wyjątkowo nie przeszkadzali nawet turyści, których mijałem walcząc z największymi stromiznami. A było ich trochę, i turystów, i stromizn :)
Nietypowe, ale co ważniejsze skuteczne oznaczenia :) © k4r3l

Tutaj już przynajmniej widać, do czego się zbliżamy - skałki :) © k4r3l

Warownia może nie nadaje się pod rower, ale spaceru (z racji, że znajduje się ona poza głównym szlakiem) nie było wcale dużo. Prowadzą do tego miejsca błękitne znaczki i strzałki na drzewach. Jako, że nie ma konkretnej ścieżki trzeba iść na azymut jakieś 50m.
Mało miejsca, ale widoki cudowne :) © k4r3l

Naprawdę warto trochę się pomęczyć, bo widoki z tego niezwykłego miejsca są tego warte! Na południowym-zachodzie wznoszą się zabudowania na przełęczy, z kolei bardziej na północ można dostrzec serpentyny traktu cesarskiego, który prowadzi pod ośrodek, a na wschodzie góruje ozłocona o tej porze roku Jawornica! W dole natomiast, czyli jakieś kilkanaście metrów poniżej tego występu skalnego dominują zielono-brązowe korony drzew. To bardzo ciche miejsce, choć co jakiś czas z daleka niesie się ryk silników motocyklowych.
Perspektywa ma znaczenie :) © k4r3l

Ciekawiło mnie i nadal ciekawi jak ta skała wygląda od dołu - niestety rowerowe obuwie nie pozwoliło mi zrobić takiego rekonesansu... Dla leniwych, wyposażonych w odbiorniki GPS zapodaje namiary, które dzisiaj ustaliłem (te znalezione w necie raczej mogłyby Was wyprowadzić w pole;) : szerokość 49° 46' 51" N, długość 19° 19' 46" E.
Akcent jesienno-rowerowy :) © k4r3l

Wróciłem się ten kawałek czarnym szlakiem - do podjechania na lajcie i z powrotem po swoim śladzie, a więc obok obleganego jak w każdą niedzielę ośrodka na Przełęczy Kocierskiej i następnie wyśmienitym jak zwykle zielonym na Przełęcz Targanicką. Taka mała rzecz a cieszy :)
Chwila zadumy zamiast kościelnego lansu :) © k4r3l

HZ: 30% - 0:32:43
FZ: 16% - 0:17:40
PZ: 36% - 0:39:03

Twoje relacje z beskidzkich szlaków są świetne.Podczas przyszłej wyprawy w te góry zapoznam sie z traskami,które pokonujesz;-)

Jarekdrogbas 17:29 piątek, 26 października 2012

fajne miejsce którego jeszcze nie było mi dane odwiedzić :/. Ku pocieszeniu mogę dodać, że jeszcze jest takich sporo w Beskidzie Małym, nie wspomnę tu np. o Grocie Komonieckiego czy Smoczej Jamie.

jakubiszon 20:53 środa, 24 października 2012

Fajnie że odkrywasz takie "miejsca zadumy". Dopisuję tę skałkę do listy miejsc które muszę odwiedzić. Widoczek z niej prezentuje się pięknie. Pozdrower.

marusia 00:12 środa, 24 października 2012

Widoki super. A ja dalej cos nie moge sie przemoc i zamienic 26x1.0 na 2.1 i w teren wyskoczyc.... :)

webit 13:41 poniedziałek, 22 października 2012

Piękne widoki, a mnie tam jeszcze nie było. Uwielbiam jesień, oczywiście taką złotą.

este 13:07 poniedziałek, 22 października 2012

łał piękne widoki motyw z kołem w kadrze też niezły :)

bizon77 10:34 poniedziałek, 22 października 2012

No proszę, świetne miejsce w okolicy:)

Kajman 09:15 poniedziałek, 22 października 2012

Sezon rowerowy: jesienna zaduma, zimowa depresja, wiosenne buzowanie, letnia libacja i tak w kółko ;) pozdr!

mrozin 08:19 poniedziałek, 22 października 2012

Widoki faktycznie fajne,do tego te jesienne kolory...
Wiem bo byłem w okolicach :)

funio 23:11 niedziela, 21 października 2012
Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa hprzy